14 dagar kvar!

Heeeej,

Jag vet inte riktigt vart denna dagen tog vägen, men skönt att känna så med. Det som har gjorts idag är inte mycket, precis som alla andra dagar. Men jag har iallafall fått städat en del, tar de sista imorgon. Kroppen är duktig på att säga ifrån nuförtiden, när den inte orkar mera. Och jag lyssnar, och lägger mig ner i soffan och vilar större delen av dagarna.

Det är vad jag har tänkt att göra den närmsta tiden, inför förlossningen. Bara vila! Det känns iallafall rätt för min kropp, hur rastlös jag än blir. Plutten får helt enkelt bestämma själv när den vill ut, jag ska inte puscha på den 😉 (Okej, bara genom att prata med magen och säga ”kom ut nuuuu!”) hihi.

Nej, nu ska jag duscha och snart få pussa på min älskling som snart kommer hem från jobbet 🙂

~ av mariaangelicasofia på februari 21, 2011.

10 svar to “14 dagar kvar!”

  1. Minns att jag tokstädade i slutet på graviditeten 🙂

  2. Bra tänkt. Vila är precis vad du behöver =)

  3. Du kan ju ta lite lugna promenader också, det ska ju vara bra för att få igång det (och kanske tar bort det värsta av rastlösheten).

  4. Inte långt kvar nu! 🙂

  5. Ja, det är bara hojta till om du är intressead så säger jag om den är kvar då…

    14 dagar, nu kan det allltså hända när som. Förstår att du längtar!

  6. ja visst får man en del konstiga vanor under graviditeten, har aldrig gillar leverpastje men med båda barnen var jag jämnt jätte sugen på smörgås med leverpastej och saltgurka 🙂

  7. Jag kör på samma linje… 🙂

  8. Det är bra att lyssna på kroppen nu, jag gör samma sak. 🙂 Blir mycket vilavilavila!

    Sv: Ja, jag kan knappt fatta att magen snart kommer bli sådär liten igen. Om inte ännu mindre, för där var jag ju ändå i vecka 21. Vi får se vad kroppen lyckas åstadkomma. 😉

  9. jag behöver nog också lyssna lite på min kropp ! orkar inte alls med dagarna som jag har gjort förut minsann :/

  10. hehe exakt kroppen säger genast till om man dammsuger för mkt,hehe..infon igår var kanonbra verkligen!

Lämna en kommentar